Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

lördag 3 oktober 2015

Moscow Baby

Ja, nu är det ju allmänt känt att uppföljaren till Att raka en zebra kommer att heta Moscow Baby. Jag skriver just nu på sidan 190, så jag har kommit en bit på vägen. Självklart utan att ta hänsyn till all redigering som måste till när man tror att man skrivit sista meningen ...

Den som kanske lyssnat till intervjun på Hoi-TV nyss (https://youtu.be/6-j_AtVAo5o) vet redan detta och har förstått att en del av handlingen kommer att utspela sig i Ryssland. Utan att avslöja för mycket kan jag tala om att huvudpersonerna just haft en traumatisk upplevelse i Sankt Petersburg och nu försöker att landa igen med ett besök på Eremitage-muséet där de bland annat avnjutit statyn Cupid av Falconet (som också råkar vara en av mina favoriter - vilket sammanträffande! ;-) Bilden här gör den inte rättvisa, den är fantastiskt vacker i verkligheten!




2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För den som undrar, så var den tidigare kommentar som tagits bort min egen, som jag råkar skriva på fel ställe (fråga mig inte hur det gick till ...). Trodde inte att det skulle synas, men det var alltså inte någon som skrivit någonting elakt ;-)

      Radera