Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

torsdag 6 augusti 2015

Heja Solna Stadsbibliotek

Jag vet att flera bibliotek köpt in Att raka en zebra, men visst blir man ändå glad när man ser det på nätet ;-)

https://bibliotek.solna.se/104068/sv/articles/skonlitteratur-pa-svenska




Att synas på biblioteken är också viktigt. Många har tagit in den som e-bok och efter en fin recension från BTJ finns den också hos många som pappersbok. Om den inte finns på ditt bibliotek, fråga gärna efter den ;-)

Jag har också lärt mig att e-böcker, som borde vara enkla att ta in och förvara för biblioteken, inte finns överallt. Bland annat finns inte min bok och mina noveller på mitt eget stadsbibliotek, helt enkelt för att biblioteket inte har något samarbete (eller vad det nu skall kallas) med mitt förlag. (Det var åtminstone den förklaring jag fick.) Måste säga att det låter märkligt. Jag trodde inte att biblioteken styrdes på det sättet, men kanske är det jag som måste vakna upp och inse dagens verklighet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar