Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

onsdag 25 mars 2015

Sjätte april - "Att raka en zebra" skickas till tryckeriet. Tänk om någonting är fel ...

Allting är klart. Redigeringen blev klar i tid, det färdiga manuset kom till Hoi som det skulle. Korrekturläsningen tog vid och jag har inte hört någonting alls! För det fanns naturligtvis inga korrigeringar att göra ... Klart att det fanns, men förlaget tog hand om dem. Pust! Nu ligger den bara och väntar på att skickas till tryck. ...

Har sedan skrivit mitt lilla tacktal. Nej, nej, inte till Oscars, Grammys eller ens till releasefesten. Bara det där lilla i slutet på boken som kanske ingen ens läser. Mer än de som förväntar sig finnas med. Har jag glömt någon? Vet inte ... Jag hoppas inte det, för snart är det för sent! Och den lilla tillägnan i början? Med risk för att den blev för smörig, hur sann den än är, så fick den godkänt av min redaktör (även om hon egentligen tyckte att det borde varit till henne ...). (Tack för din enorma förståelse, Christin ;-)



Och! Mitt första författarevent är bokat. Väntar bara på att vi bestämmer ett av två föreslagna datum. Återkommer med info, men det blir på Svenska Klubben i Paris, i juni, innan midsommar :-)

Ja jävlar, det rör på sig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar