Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

måndag 16 februari 2015

"Och ja, man får svära och muttra åt sin redaktör under tiden ..."

... säger Caroline L Jensen när hon skickar mig den seneste versionen av "Att raka en zebra". Well Caroline, consider it done, och det kommer nog att fortsätta ett par dagar ;-)

Jag läser hennes mejl en första gång och får med mig ungefär: "Varför tar du inte helt enkelt och skriver om hela boken, så kör vi en runda till sedan?" Lite glatt och käckt, sådär. Till saken hör alltså att den slutgiltiga versionen skall vara inne hos förlaget om två veckor!

Jag läser mejlet en gång till och försöker fokusera på ord som bitvis och lägga mycket mindre vikt vid torr och omständlig och tänka att det här går nog ganska fort ändå. Det går sådär ...

Sedan öppnar jag manuset och tänker att Va fan, det är väl bara att sätta igång. Där är jag nu. Nästan. I min skrivande ensamhet får bloggen och Facebook ta emot min första lilla frustration, så får vi se hur jag klarar de närmaste fjorton dagarna.

Nu kör vi!

P.S. Caroline, du är bäst, jag vet, och om ett par veckor kommer jag att tacka dig. Hoppas att du kan vänta ;-)

P.P.S. Ni vet väl att Caroline är Sveriges skräckdrottning? Men det har ingenting med min bok att göra ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar