Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

torsdag 13 mars 2014

Gästinlägg från Iza Melody Frost: Romantik, erotik och digital läsning


Jag har alltid tyckt om att läsa om relationer. Om familjer och syskon och vänner. Om kvinnor och män som hittar Den Stora Kärleken. Kärlek är viktigt. Precis som sex. Den sortens litteratur som jag är förtjust i är den som har en stark kärlekshistoria där relationen mellan de två huvudpersonerna är drivet som för berättelsen framåt. Jag tycker också det är trevligt att läsa om sex, men de scenerna ska fylla en funktion och inte bara staplas på varandra utan en vettig handling för då tappar jag intresset. Många noveller innehåller antingen kärlek eller sex, men jag är ute efter en perfekt mix av båda, och därför bestämde jag mig för att skriva själv.

När jag började skriva den första novellen i serien Vardagserotik kändes det som ett självklart val att jag skulle försöka få den utgiven digitalt. Jag läser själv i stort sett enbart e-böcker och tycker att det är ett behändigt och smidigt format. Det verkar dessutom tilltala de läsare som läser romantik och erotik. Reads of Mine är en fräsch uppstickare bland e-förlagen och jag är väldigt glad över att få ge ut mina noveller där.

Serien innehåller sju noveller och varför det blev just det antalet var inget som jag från början planerade. Det enda jag visste var att jag ville skriva en vanlig och vardaglig historia om en helt vanlig tjej som älskade sin pojkvän och hade sex med honom. Ungefär så som livet ser ut för många av oss. Jag ville att man skulle kunna känna igen sig, sympatisera med och tycka om mina karaktärer. Det visade sig finnas fler personer som ville berätta sin historia och ju mer jag skrev desto mer upptäckte jag att det fanns att utforska. Kärlek kan finnas, återuppväckas, hittas eller växa fram på en rad olika sätt, och sex likaså.

Jag glömde en grej i garaget handlar om självförtroende, om att utmana sig själv och att se sig själv med någon annans ögon. Kanske är man precis sådär sexig som ens sambo tycker att man är, även om man inte ser det själv?
Hunden, fisken och kamelen handlar om ungdomskärlek, om attraktion som aldrig falnat, om kemi som flammar upp på nytt, och det rejält!
Tredje novellen heter Mot väggen i en hiss och handlar om att våga släppa sina hämningar och leva ut sina fantasier. Det ni, gott folk, det kommer att bli hett!

Vill avsluta med att tacka Håkan för att jag fick gästblogga!
 
 
Iza Melody Frost novelldebuterade med ”Jag glömde en grej i garaget” på RoM förlag i februari 2014. Hon är nu aktuell med ”Hunden, fisken och kamelen”, den andra novellen i serien Vardagserotik. Iza bloggar på izadoramelodyfrost.wordpress.com
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar