Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

tisdag 8 september 2015

Mycket trevlig och intressant kväll med SWEA i Luxemburg

I går kväll var jag hos SWEA (Swedish Women's Educational Association) i Luxemburg, dit jag blivit inbjuden för att prata om Att raka en zebra. SWEA hade sin höstpremiär och 19 trevliga SWEOR hade samlats för att lyssna på mig.

Efter mingel, snittar och crémant var det dags att presentera boken. Det blev ungefär samma som på releasefesten i Stockholm, men sedan blixtrade frågorna igång. Fantastiskt roligt att få så många engagerade kommentarer och undringar. Inte oväntat kom vi snart in på surrogatmödraskap och önskan om barn i ett homoförhållande.  Med så många kvinnor fanns det förstås hur många tankar som helst.

Någon undrade också om det redan fanns svensk litteratur om relationer mellan killar på det sättet och sa att det måste finnas ett behov av det. Det vill jag ju också tro, även om det inte var därför jag skrev boken. Nu gäller det bara att nå den målgruppen, tillsammans med alla andra, förstås ;-)

I dag hände det någonting lustigt. Lars Rambe och jag hade en gemensam signering på Freys Hotell i Stockholm. Då kommer det upp en man till mig och säger "Min fru var och lyssnade på dig i går." Jag trodde först att han tagit fel, men hans fru var verkligen en av SWEORNA i Luxemburg. Och maken checkade alltså in på Freys i Stockholm i dag. Världen är ändå bra liten ibland ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar