Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

torsdag 20 november 2014

Uppföljare påbörjad :-)

I dag är det exakt en månad sedan Hoi Förlag meddelade att de ville ge ut min bok. Det känns både som i går och som för väldigt länge sedan. 
Sedan dess har jag arbetat ännu mer med manuset, för att förbättra det enligt de förslag som lektören, the one and only Leffe Delo, hade. Och det känns faktiskt ännu bättre nu, tajtare för att använda ett av Leffes uttryck. I går kunde jag skicka in det förlaget på nytt, ännu en underbar känsla.

Tillbaka fick jag en liten tidsplan, så jag har någonting att hålla upp arbetet på tills det är dags för utgivning. Dessutom fick jag en fantastisk nyhet - det blir Caroline L Jensen (också the one and only) som ska redigera min bok :-) Hurra! Vi har fram till förste mars på oss, sedan ska en slutgiltiga versionen vara inlämnad. Sedan korrektur och sättning, den sjätte april går boken till tryck och den tjugofemte maj kommer den ut. Det verkar som att jag kan ge mig själv ett signerat exemplar på min födelsedag den trettioförste ;-)

Så, i dag har jag börjat med synopsis för uppföljaren. Egentligen hade jag en annan bok på gång som nummer två, redan påbörjad, men den är fristående och kan komma ut när som helst. Den berömda uppföljaren hoppas jag förstås också kommer att vara intressant i sig, men den berör också en mycket aktuell debatt, i Sverige och ännu mer i Frankrike där jag hoppas att den kommer att ges ut vad det lider, som extra krydda. Alltså, liten omprioritering som känns hur spännande som helst.

Mycket på gång, med andra ord. 2015 lovar mycket roligt :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar