Om Håkan

Mitt foto
Bloggar numera på min egen hemsida, www.hakanlindgren.com. Välkommen :-)

tisdag 18 juni 2013

"Mannen som saknade skärpa" - nu går jag in i romanmood

Vårens novelltävlingar i all ära, men nu är det hög tid att återuppta skrivandet, ja faktiskt färdigskrivandet, av "Mannen som saknade skärpa", den stora romanen, min första.
Just nu går den under arbetsnamnet "Tillbaks till ruta ett", inte bara för att jag går tillbaka till början med arbetet, till sida ett. Storyn håller, jag gillar den verkligen, nu är det kosmetik, person- och miljöbeskrivningar, detaljer. Tidskrävande men roligt.

Vad som började som hälften relationsdrama och hälften polisroman har nu gått samman till en relationsthriller. Handlingen växlar mellan Göteborg och Paris, mellan vardagsliv och någon som går över gränsen ...

A suivre ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar